Şuanda 30 konuk çevrimiçi
     
Referandum PDF Yazdır e-Posta
A. Kemal AKTEPE tarafından yazıldı   
Salı, 27 Temmuz 2010 17:57

     Geçen yazımda karşıdaki kişiyi anlama metodunu anlatmaya çalışmış ve buna örnekler vermiştim.  Gelinen noktada hiçbişey değişmediğini görmekteyim.  Herkes karşısındakini suçluyor,  sadece kendisini ya da tarafını haklı buluyor,  herkes birbirine belden aşağı vuruyor ve bunu (yerli tabirle) koca koca adamlar yapıyor.  2 Kişiden bir kişini oyunu almış daha yakışır davranması gereken Başbakan da yapıyor, diğerleri de yapıyor, hiçbiri diğerinden geri kalmıyor.

     Başbakan,  Ak Partiye oy vermeyenleri bir kefeye koyuyor (hocası gibi). Diğerleri biz muhalefetiz bizim işimiz eleştirmek diyor. (Ama çamur atmasalar, belden aşağı vurmasalar güzel olacak) Başbakan, Bir noktada haksız olsalar bile bütünüyle haksız olduklarını anlatan ifadelerle incitici konuşması hep ortamı geriyor. Aslında gerginlikten herkes nemalanmaya çalışıyor ve beni inciten yönü de burası. Bu sebeple Meclisteki 4 partinin liderini de, siyasetlerini de beğenmiyorum.

 

     Konuşurken diğerlerinin düşüncelerine saygı göstermemiz gerektiği noktasında çok zayıfız. Başbakan muhaliflerine karşı çok hakaretane kelimeler kullanıyor. Acaba diğerleri aynı ağırlıkta kelimeler kullansa nasıl olur. Bence, Türkiye’de iç çatışma bile çıkabilir. Kimse beni çığırtkanlıkla suçlamaya da kalkmasın. Bunu örnekleyerek açıklayacağım.

 

     Başbakan fanatizme karşıyım diyor. Milliyetci bir partiyi (Mhp) vatan hainliğiyle suçlamayı daha da ileri götürerek Bdp ile, pkk ile aynı kefeye koymak fanatiklik değil midir? Kışkırtma değil midir? Onların siyasi duruşları ve düşünceleri, fikirleri,  ifade özgürlüğü değil midir? Bu hakaret neden?  Dengir Fırat’ın yeğeni, Hüseyin Çelik’in yeğeni, Mustafa Zeydan’ın oğlu… terörist çıkmadı mı?  PKK’lılar senin gurubunda, senin Doğulu vekillerim dediğinin yarısı pkk’lı diye propoganda yapılsa, bu olay meclis dışında meydanlarda dillendirilse; sizce neler olur?

 

     Başbakan ısıtıp ısıtıp muhalefete Sivas’ın ötesine geçemezsiniz diyor. Chp Başkanı gitti ne oldu gördünüz.  Görmeyenler için işte link:  http://haber.mynet.com/detay/politika/baykala-yumurta-atanlar-akpliler-cikti/504397  Chp otobüsünü taciz edenlerin içinde 10 kişi kadar Ak Partinin yöneticileri ve Hüseyin Çelik’in akrabaları vardı. Otobüsü yumurta ve taş yağmuruna tuttular. Emniyet’in olayı göz ardı etmesi, olaylara çanak tutması müfettiş raporuna girdi. Sonuç olarak; Başbakana gelince belden aşağı vurmak serbest muhalefete yasak olmamalı, herkes seviyeli olmalıdır…

 

     Referanduma gelince:

     Darbecilerin yeniden yargılanmalarının mümkün olmadığını itiraf etmelerine, defalarca beyan etmelerine rağmen, Referandumu 80 darbecileriyle yüzleşme, onlardan hesap sorma, onları yargılama oylamasıymış gibi gösterilmesini aldatmaca bulduğum için HAYIR

 

      2010 yılı nisan ayında, 12 Eylül darbecilerinin zaman aşımı olmaksızın yargılanması için TBMM’ye bir öneri sunulmuş, ama bu öneriyi AK Partiler uygun bulmayarak reddetmiş ve darbecilere yargılama yolu AK Parti eli ile engellenmiş olmasından dolayı HAYIR

 

     Habur olaylarının yanlış olduğunu bile bile ısrarla, inatla, sırf kendi yaptı diye doğru kabul ettirmeye çalışan partililere, Ülke menfaatini kendi doğrularından geride sayanlara karşı HAYIR

 

     Cımbızla aranıp bulunan muhalefet partiye oy vermiş bir vatandaşı TV’lerde, meydanlarda gezdirip, övüp, işte bak bunlar da Evet’ci, liderlerin kendinden haberi yok diye afiş etmeleri ve diğer bütün partilileri aşağılamalarına karşılık HAYIR

 

     Kadın haklarından hiç bahsedilmemiş, 2 yıldan beri dile getirilen taş atan çocuklar pakete konulmamışken, zaten korunan yaşlıların ve şehitlerin haklarından bahsedilerek, insanların hak ve özgürlüklerinin düzenlendiğini söyledikleri için HAYIR

 

     Çalışana verilecek Sosyal hak ve güvenceler ile birlikte asıl verilmesi gereken Grev hakkı iken, aynı işkolunda birden fazla sendikaya üye olma hakkının kazandırılmasını başarı sayanlar için, Pakette Grev hakkının önündeki engelleri kaldıran tek bir kelime bulunmadığı için HAYIR

 

     Muhalefetin, Mecliste görüşülürken mantıklı-yararlı-iyi bile olsa düzenleme olarak teklif ettikleri tek kelimeyi bile eklemeyip, tamamen bizim eserimiz diye nara atılmasına, İnadına Evet diyenlere, Başbakanın herkesin siyasi düşünce ve ifade özgürlüğüne rağmen aşağılayıcı konuşmalarına bakarak HAYIR

 

       Tüm bunlara rağmen;

     Anayasa mahkemesinde  oturan 9 kişinin keyfi kararlarına, onların verdiği kararlardan AİHM ‘e giden davaların bir çoğunun Türkiye aleyhine ceza olarak dönmesine fırsat vermemek için, Tayyip Erdoğan’ların da gelip geçici olması dolayısıyla; EVET

 

     Sonuç olarak benim fikrim: bir “Evet” o kadar “Hayır”a göre aslında ağır basmakta. Ama  “inadına” fanatikleri, hem uzlaşmayıp hem biz yaptık diyenler, Başbakanın Ak parti haricindekileri aşağılamaları devam ederse fikrim değişir mi bilemiyorum….

 

Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir

Ahmet Kemal AKTEPE

 


Makalenin içeriği ve fikri açıklamaları Yazarın kendisine aittir. (www.aktepeli.com)


 

Son Güncelleme: Perşembe, 05 Ağustos 2010 14:26
 

Yorumlar  

 
0 #13 A. Kemal AKTEPE 04-08-2010 18:50
vah vahhh...
nolacak benim halim...
ezberlerim nereye gitti, birisi yardımcı olsun...
Alıntı
 
 
0 #12 mesut mustafaoğlu 04-08-2010 08:20
Anayasa değişiklikleriy le ilgili tartışmaların düğümlendiği noktalardan biri 12 Eylül darbecilerinin yargılanıp yargılanamayaca ğı hususu. Aslında ferdî hakların gelişimi ve bu konudaki kazanımların ön planda olması gerekiyor. Ancak bilhassa muhalefet, tartışmanın ‘12 Eylül’e yargı yolu’ üzerinden yapılmasını istiyor. ‘Güçlü olduklarını düşündükleri alanda mücadeleyi kabul etmek’ diye düşünebiliriz. Zaman aşımından dolayı yargılamanın imkânsız olduğunu ve AK Parti’nin milleti aldattığını ileri sürüyorlar.

Anayasa’nın geçici 15. maddesinin kaldırılmasına hiç tartışmasız ilerleme diyebiliriz. En azından psikolojik bir kazanım. Fakat bununla sınırlı değil, darbe yönetiminin icraatları için yargılama imkânı getiriliyor. ‘Zaman aşımı dolmuyor’ diyen çok sayıda saygın hukukçu var. Suç sayılan fiil, 12 Eylül 1980 tarihinde başlayıp bitmiş değil; temadi edişi söz konusu. Darbeciler bile Anayasa’nın geçici 15. maddesine “12 Eylül 1980 tarihinden, ilk genel seçimler sonucu toplanacak Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin (TBMM) Başkanlık Divanı’nı oluşturuncaya kadar geçecek süre içinde” ibaresini koymuş. Yani 24 Kasım 1983’e kadar devam eden cunta yönetimi sırasında işlenen suçlarla ilgili zaman aşımı henüz dolmuyor. Yaklaşık üç yıllık süreye sahip.....
Alıntı
 
 
0 #11 A. Kemal AKTEPE 03-08-2010 23:11
az önceki okuduğum yorum için adminleri davet ediyorum.
pravakatör sözcüğünü sasürlenizde yarar olacağını düşünüyorum.
bende o seviyeye iner, aynı üslübü kullanırsam tadı kaçar.
Alıntı
 
 
0 #10 A. Kemal AKTEPE 03-08-2010 23:08
kimin adam olup olmadığını sorgulamak sana kalmamıştır.
madem ki öyle, size bir video izletmek isterim:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=118978954816210
Alıntı
 
 
0 #9 03-08-2010 20:29
Dörtyolda yaşanan dramı kimse görmezlikten gelemz. MHpli meclis üyesi ve istihbaratçılar ın yaptıkları çok alenidir. Adamın yaptığı savunmalar birbirini tutmuyor. Uzman çavuşun orada ne işi var. İstihbaratçılar la görüştükten beş dakika sonra adamın arabası nasıl çalınıyor. Hepsi düzmece. Kardeşi kardeşe kırdırıp referanduma hayır dedirtmek isteyen bu zihniyete EVET diyerek hesap soracağız.Ben bir Ülkücüyüm ama mhpli değilim. Bütün yaşanan bu rezilliklere dur demek için sonuna kadar evet demekten başka çare bulamıyorum.
yazarın hayır dedikleri cümlelerin hiçbir anlamı yok ve doğruları örtbas etmiş. Bu referanduma evet denecek yüzlerce sebep varken sadece bir iki tanesine değinip evet demek yazarın kararsızlığını ortaya koymuş. Kardeşim Referandumla nelerin değişeceğini çok çok iyi biliyorsun. Zorba bir yönetimin avukatlılığını bırakın ve adam gibi evet diyecekseniz deyin. Yoksa chpnin. ergenekoncuları n. derin devletçilerin. askerle işbirlikçi terörristlerin ve geçmişiyle yüzleşmekten korkan bir parti liderinin şakşakçılığını bırakın
Alıntı
 
 
0 #8 A. Kemal AKTEPE 03-08-2010 02:47
benim anlatmak istediğim:
şehit verilmiş üzerine kışkırtmalar devam ediyorken milliyetci damarları kabarmış, saf insanların yaptığı eylemlere teröristlik demek o insanları ve beni incitmiştir.
ki herkes bu tepkiyi vermeli. sen hep susarsan meydan kimlere kalıyor görüyorsunuz.doğuda pkk apo bayraklı eylemler varken susuluyor, batıda bir siyasiyi eleştirsen ifade özgürlüğünden ceza alıyorsun.
Alıntı
 
 
0 #7 02-08-2010 22:03
dörtyol olaylarında galeyana gelip refleksini gösteren benim kahraman halkımı polis katili teröristlerle aynı kefeye koyan boşbakana trilyon kere hayır diyorum.
Alıntı
 
 
0 #6 01-08-2010 20:07
H*** rumuzuyla yazan kıymetli kardeşimiz acaba okuduğunu iyi düşünsede anlayarak konuşsa diyorum. sağduyu rumuzuyla yazan kıymetli kardeşimiz başbakandan ve herhangi bir siyasi partiden bahsetmiyor ama birileri olayı veya yorumu siyasileştirmek için okuduğuna değil düşündüğünü ifade ediyor. Şimdi can alıcı soru ozaman sevgili hangi sağduyu rumuzuyla yazan kardeşim ve onun gibi düşünenler; Güzide ilçemiz dörtyolda yaşanan çirkin ve kanlı olayda kimin aracı niçin kullanıldı ve olayı kim provoke etti, olay nasıl planlandı hepsi bir bir ortaya çıkmaya başladı ve kimin kimlere çalıştığı ortada iken ne düşünüyorsunuz bize anlatında bizde öğrenelim.
Alıntı
 
 
0 #5 A. Kemal AKTEPE 01-08-2010 02:15
1- bir defa başbakan bile okumamıştır 10-15 defa o metnin tamamını.
2- kullandığınız cümleler kelimesi kelimesine başbakanın miting söylemleri
3- anadolu insanının önünü açan hangi madde merak ettim.
4- bir söz vardır: "herkes suçlu da bir sen mi haklısın" başbakan hariç herkes suçlu. acaba diyen bir babayiğit yok
5- başbakan bile aslında ne dediğini bilmiyor. örnek:
kasım 2008 de pkk yandaşlarının eylem yaptığında pompalı tüfekle üzerlerine ateş açan vatandaş için aynen "Vatandaş ne yapsın kendisini savunuyor" demişti.
bugün Hatay'da 4 şehit vermişiz, bdp kışkırtıyor. ayaklanan, işyerlerini taciz edip orada olduğunu belli eden, çapulculara memleketi teslim etmeme kararlığı gösteren dörtyollulara siz de teröristsiniz dedi. (yapılanın doğru olduğunu idda etmiyorum, ancak orada normal bir eylem burada şehit ve kışkırtma var) kimmiş şehitler üzerinden?

yazık, çok yazık...
Alıntı
 
 
0 #4 30-07-2010 01:10
12 eylülde halk oylamasına sunulacak olan anayasa değişikliklerin i baştan sona 10-15 defa okudum ve ülkemizde yaşanan tarihi süreci şöyle bir inceledim ve anladımki bu mesele partiler üstü bir meseledir. Bu anayasa değişikliğini herhangi bir partiye mal etmek yanlış bu nedenle kim ne düşünürse düşünsün Halkın İktidarı, azınlığın çoğunluğa tahakkümüne son vermek için Anadolu İnsanının önünün açılması için referandumda Evet diyeceğiz.
Alıntı
 

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Son yorumlar

Popüler Yorumlar

Kültürümüz



  • Şairlerimiz



  • Düğünlerimiz

  • Şiirlerimiz

  • Deyimlerimiz

  • Ünlüler

Son Resimler

Kadir ÇAĞLA...
Kadir ÇAĞLA...
HATAY-Hassa...
Grnt079
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterBugün785
mod_vvisit_counterDün1987
mod_vvisit_counterBu Hafta10058
mod_vvisit_counterGeçen Hafta11606
mod_vvisit_counterBu Ay31093
mod_vvisit_counterGeçen Ay54584
mod_vvisit_counterToplam577189
RocketTheme Joomla Templates