Şuanda 33 konuk çevrimiçi
     
Alevi'ler, CHP ve Dersim PDF Yazdır e-Posta
Ahmet ORUÇ tarafından yazıldı   
Salı, 17 Kasım 2009 03:30

Öncelikle şunu arz edeyim, ben Müslümanım diyen herkes Alevi'dir..

______”Alevi” demek,ilmi tabirle ismi Mensup’tur, yani Ali’ye mensup demek’tir.   Hz.Ali'yi dolayısı ile Ehli-beyt’i sevmek demektir, bugün yeryüzün’de hz.Ali’yi ve ehli-beyt’i sevmeyen Müslüman var mıdır? acaba..

 

_____Bu konu’ya başka bir yazımız’da detaylı olarak gireceğiz inşallah….

_____1978 yılında Küreci'de okurken, İstanbul İskenderun arasındaki o uzun yolculuklardan birinde, Fakir Baykurt'un, Beyazıt Sahaflar çarşısından aldığım, “1938 Dersim” isimli eserini okumuş ve ilk defa Tunceli'nin, esas adının “Dersim” olduğunu, o yörenin halkının tamamına yakınının, Alevi,Kızılbaş olduğunu, 1937 yılında o zaman’ki CHP rejiminin keyfi ve zalim tutumlarından dolayı, yöre halkının, Seyit Rıza başkanlığında isyan ettiğini ve Seyit Rıza'nın Elazığ meydanın’da asıldığını, vesaire öğrenmiştim.

______Tabi bu konu, “o zaman ilk defa böyle şeyler duyduğum için,” ilgimi çekmişti.

Cumhuriyet Dönemin'de Doğu'da birçok baş kaldırı olmuş ama asıl iki büyük isyan olmuş’tur.

______Bir’i Şeyh Said isyanı,diğeri’de Dersim isyanı, aslında bu iki isyanı irdelediğimiz zaman, ikisi’de Kürt isyanı değildir,  biri Alevi-lerle  diğeri Sünni-lerle yaşanmış…

______Asıl konumuz Dersim isyanıdır.

Dersim konusuna girmeden, bu günk’i PKK daha evvel bir çok kere tekrar ettiğim gibi, Derin devlet dediğimiz, tamamen siyonizm’e hizmet eden, sebatayist ve mason’lar tarafından,1977 yılında, geleceğin büyük İsrail devletinin, Türkiye toprak-larındaki alt yapısını oluşturmak için kurulmuştur, bunu artık sağır sultan bile biliyor, onun için bunun çözümü daha zordur, çünki burada beynelmilel bir durum söz konusudur..

_______Geçenlerde o bölgeden bir Alevi Dedesiyle tanıştım.

Kendisi’ni bana şöyle tanıttı..

_______Zaza'yım,Alevi'yim,Dede'yim,CHP'liyim,SosyalDemokrat'ım,

Atatürkçü'yüm..  

_______Bende Baklavacıyım dedim.

Dersim olaylarını iyi bildiğim için, bu konu yani Alevi'lerin CHP'li ve Atatürkçü olmaları, hep öteden beri benim kafam’a takılmıştır..

Çünkü  tarihlerinde’ki  en büyük zulmü Alevi'ler bu zihniyetten görmüşlerdir..

_______Karşım’da öyle biri vardı ki, yıllardır kafama takılan, bu konudaki soruların, belkide cevabını bulacaktım..

Bu kişi’ye önce, Seyyit Rıza'yı sorarak muhabbeti açtım…

_______Seyyit Rıza'yı tanıyor mısın?..

Evet çok iyi tanırım, hatta köyüne bile gittim, torunlarıyla tanıştım,

ve anlatmaya başladı….

________Bu esnada benimde ilk defa duyduğum, bir anektod geçti; şöyleki..

“Seyit Rıza ile, Şeyh Said beraber ortak bir isyanı tasarlamışlar, Şeyh Said adamlarıyla Seyyit Rıza'yı ziyarete gelmiş, Seyyit Rıza müsafir-lerine ikram için, 30 koyun ayırmış ve kesmek için adamlarına emir vermiş, Şeyh Said 'benim adamların kessin' deyince, Seyyit Rıza, bizim kestiğimizi yemeyen kişi ile ben işbirliği yapmam,demiş ve ayrılmışlar,”..

________Tabi bu bir teori o kişinin anlattığı gerçekse’de böyle bir kayıt yok…

Baktım adam birşeyler biliyor ama, yüzeysel olarak geçiştirmek istiyordu..

________Peki Dersim’i anlatırmısınız? Dedim, demez’mi önce sen Yavuz Sultan Selim’i anlat, bunun üzerine olgun yaşta’ki ve Münevver biri olduğu anlaşılan, kız kardeşi müdahil oldu dedi’ki, abi sen konuyu saptırıp, Alevi Sünni tarışmasına çevirmek istiyorsun, halbuki beyefendi sana bir soru sordu, “Dersim” biliyorsan cevap ver, bilmiyorsan bu sorunun cevabını, sorandan alalım, çünki bunu soran bir şeyler biliyor dedi..

________Netice olarak, bu kişiye sorduğum sorunun cevabını alamamıştım..

10 Kasım 2009 tarihin’de, Türkiye Büyük Millet meclisin’de, Demokratik açılım paketi görüşülürken, Hükümetin “analar ağlamasın” diye başlattığı barış  çabalarını eleştiren , CHP’nin tekaüt Sefir genel başkan yardımcısı, Onur Öymen konuşmasın’da “Dersim isyanında analar ağlamadımı” demek suretiyle, gerçek CHP zihniyeti’ni ortaya koymuştur…

_________Burada ilginç olan Dersim’li Pardon Tunceli’li “Kemal Kılıçtaroğlu” bu konuşmayı alkışlıyordu…

_________Onur Öymen’in konuşmasının açılımı şudur..   

Dersim isyanın-dada analar ağladı ama, bizde onların analarını ağlattık ve isyan’ı bastırdık, sizde bizim gibi yaparsanız, PKK isyanını bastırırsınız” diyerek, aklınca hükümet’e yol gösteriyor’du….

_________Peki 1937 ve 38’de, Dersim’ de neler olmuştu?…

CHP iktidar’da ve İsmet İnönü’de başbakan iken, 1937ve38 yıllarında, zamanın İnönü hükümetinin ,Hulusi Yahyagil gibi, komutanlar’a verdikleri emir’lerle, “Dersim” ahalisini külliyen imha, canlı tek bir insan bile kalmıyacak, genc, ihtiyar, suçlu, sucsuz, coluk, çocuk, ne varsa hepsini imha ettirdik, demek istiyordu,çünki onlar böyle yapmışlar’dı Dersim’de bitmedi ….

_________Yüzbaşı Şevki beyin anlattığına göre, CHP nin adamları, hınçlarını alamayarak, topladıkları çoluk, çocuk, kadın, ihtiyar, masum insanlar’ı büyük avlulu bir evin içine doldurmuşlar, bir çok teneke gaz yağı döküp, bunlar’ı ateş’e vermiş’ler,bu ateş içinde, yükselen feryatlar ve çığlıklar ortasından bir kadın, kucağında’ki bebeğini, ateş’te yanmaması için, surun içinden fırlatmış, fakat bir yüzbaşı o bebeği tekrar süngüleyerek, surun üstünden ateşin ortasına atmış’tı..

__________ Buna benzer, bir çok katliam ve soykırım yaparak, Dersim-lileri katletmişler ve sağ kalanları’da halletmişler’di şöyleki….

90 aşiret’e bağlı önde gelen, 347 aile’den 3 bin 470 kişiyi batı’ya sürgün etmişler, bu zülmü yapan CHP,Abdullah Alpdoğan paşa’ya, her türlü yetkiyi vermiş, paşa’da “Dersim” halkı’nı ezerek, sağ elim Tunç sol elim’de el, ikisinin birleşmesi’de, “Tunç Eli” demek suretiyle kanunun kendisi’ne verdiği yetkiye dayanarak, Tunceli’nin isim babası olmuştur..

Evet bu elle, CHP liler isyanı bastırmışlar, Dersim’lileri ezmişler ve “Dersim” mes’elesini halletmişler’dir….

Ne hazindir’ki bu zulmü, Akparti Hükümeti’ne PKK yı bastırmada örnek gösteren,zamanımızın CHP genel başkan yardımcısı’nı, bir başka Dersim’li hatta Dersimli-lercede çok sevilen, Kemal Kılıçtaroğlu alkışlıyordu, buna aklım ermiyor benim….

__________Yakaladıkları yörenin en sevilen kişisi, Seyit Rıza’yı, asilerin başı olarak, mahiyeti ile beraber, Cumartesi günü kurdukları Hukuksuz bir mahkeme’de, adil olmayan bir şekilde, bir günde idam kararı verip, 15 Kasım 1937 tarihin’de, alelacele bir çok kişiyle beraber, El’aziz pardon Elazığ meydanında idam etmişlerdi, çünki bir gün sonra, ebedi şef Elazığ’a gelecek’ti…..

__________O zamanın Emniyet Müdür’ü, “İ.Sabri Çağlayangil” hatıra-ların’da şöyle anlatıyor bu sahne’yi..   

Seyit Rıza’yı idam için, Elazığ Buğday meydanına getirdik, hava soğuk idi,   insan doluymuş gibi, meydan’a ve boşluğ’a şöyle seslen’di.

___________Evladi kerbelayi’mi, ayibo, zulümo, cinayeto, yani “Evladı kerbelayız, günahsısız, ayıptır, zulümdür, cinayettir”, dedi ve bu yaşlı adam, rap- rap yürüdü, Çingene’yi itti, ipi boynuna geçirdi, sandalyeye tekme’yi vurdu ve aynı saatte, Başbakan İsmet İnönü “Dersim sorunu çözülmüş’tür” diye meşhur açıklamsını yaptı…

Bu Gün "Seyit Rıza"nın mezarının nerede olduğu mechüldür, aynen Bediüzamanın kabri gibi..

__________İşte CHP’nin Meclis Kürsüsün’den Akparti’ye tavsiye edip, örnek gösterdiği ve bir Dersim’linin’de alkışladığı çözüm öneri’si bu……

Tabi Onur Öymen bu konuşmayı yapın’ca, Alevi’ler özellikle Dersim’li pardon Tunceli’li ler İstanbul’da Ankara’da İzmir’de ve Tunceli’de CHP’nin kapısı’na dayandılar…

__________Bazı pankartların’da “CHP nin katliamcı zihniyetini kınıyoruz” ,”öymen kana doymadın” “inkar katliam ve asimilasyon”.

Günaydın beyler, CHP’nin katliam’cı kana doymayan zihniyetini, yenimi ogrendiniz..

Siz değilmisiniz o zihniyetin, en büyük desdekcisi, Dersim’de bunların yaptıkların’ı bölgeye hiç gelmeyen benim gibi birisi biliyorduda siz’mi bilmiyordunuz? güldürmeyin insan'ı, çüki siz maalesef hala bu zihniyetin peşinde gidip bunlar’ı desdekliyorsunuz…

__________Dersim olayını okuduğum 1978 yılından beri, hep kafamı kurcalamıştır, Alevi’ler kendilerini katleden, asimile eden,ve tarihlerin’de kendilerine en büyük zulmü yapan, bu CHP zihniyetini neden desdekliyor’lar diye..

İtiraf edeyim hala’da anlayabilmiş değilim, anlayan varsa, lütfen biri bana anlatsın, bu konuda gerçekten kafam çok karışık….

Selam ve Dualarım’la

Ahmet ORUC

Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir  

  

Bu Makalem’de yararlandığım Eserler

“Aktüel Dergi’si…

Büyük Doğu,1951,N.Fazıl Kısakürek.

Son şahitler Bediüzzaman Said-i

 Nursi’yi anlatıyor..Necmeddin ŞAHİNER…

Son Güncelleme: Çarşamba, 18 Mayıs 2011 12:24
 

Yorumlar  

 
0 #25 29-03-2010 10:23
Bu yazida sapla saman birbirne karismis bir grubun oy tercihleri spesifik bir olaya baglanarak aciklanmaz. Bireyler oylarini kullanirken kendilerini etkileyecek bircok faktore bakarlar. Sosyolojik incelemeler oyle baklavaci agziyla mantikiyla da aciklanmaz. Hosumuza gitmeyen her olayi sacma sapan argumanlarla aciklamak kolayciligi anlasilan bayagi yayginlasti son zamanlarda. Herkese kolay gelsin
Alıntı
 
 
0 #24 22-12-2009 18:52
Tosyalı arkadaşın bir önce asmış olduğu konudaki görüşlerine katılıyorum. Ömer Öngüt ve Evrenesoğlu sahte peygamber şahıslardır ve söyledikleri inançları zırvadır. Ama Tosyalı'nın bu başlık altındaki yorumlarına katılmak mümkün değil. Olay kendisinin anlattığı gibi değildir.

***Bu olay CHP karşıtı bir kampanyanın aleti olarak kullanılmak isteniyor. Aynen Ordu karşıtı kampanyada olduğu gibi. Ayrıntılara gireceğim.

Bir kere tosyalı arkadaş bize şunu açıklasın; AKP'nin birden bire Alevilerin, daha doğrusu, sadece Tuncelili Alevilerin şampiyonluğuna soyunmasının nedeni nedir? Bunun arka planı nedir?

Hatırlarsanız yerel seçimlerden önce AKP Tuncelili vatandaşlara yönelik hızlı bir kampanya le beyaz eşya dağıtımı yapmıştı. Daha önce de uzun zamandır Alevi çalıştayları oluşturmuştu, Alevi açılımı yapmıştı. Peki bütün bunlar tesadüf mü? Bayram değil seyran değil AKP Alevileri neden öptü?

AKP Alevileri çok mu seviyordu? Sünnilerde iş kalmadı, veya onlara göre işleri bitirildi, şimdi sıra Kürt ve Alevilerde miydi? Neden AKP Tuncelide ısrar etti ve Türk tarihinde benzeri görülmemiş şekilde, hem de valilik yoluyla, devlet eliyle, Tüncelileri beyaz eşya ile kandırmaya çalıştı?

Elbette bunlar tesadüf değildi. Yurtdışı kaynaklı ve içerdeki maşalar kanalıyla hızla bir CHP'yi karalama, Orduyu karalama ve güya Kürtlere ve Alevilere sahip çıkma politikası devreye sokuldu. Bakın Atatürk, CHP bile size karşı, size zulüm yaptı, CHP'yi bırakın, Cumhuriyeti savunmaktan artık vazgeçin, AKP'ye gelin denmek istendi! Diğer taraftan da bildiğiniz gibi, PKK açılımı devreye sokuldu ve Habur görüntüleri ortaya çıktı.

AKP, DPT ve PKK ile anlaşarak PKK açılımını ortaya koyarken, diğer taraftan Kürtlerin ve Dersim olayını kullanmak suretiyle de Alevilerin şampiyonluğuna bilinçli olarak soyundu ve aynı şekilde bir Ordu düşmanlığı ve CHP ve Atatürk düşmanlığı devreye sokuldu.

Mecliste Kürt açılımı görüşmesi 10 Kasım gününe getirilerek güya Atatürk devrimleri sona erdiriliyor havası verilerek Kürtler ve Dindar halk AKP tarafına çekilmeye çalışıldı. Yani Cumhuriyete karşı bir İslam Kürt koalisyonu kurulmaya çalışıldı! Ve buna ilaveten Aleviler de bu koalisyona çekilmeye çalışıldı. Peki bu başarılabildi mi? Hayır! Ayrıntılara gireriz. Yapılan sadece AKP DTP PKK ABD BARZANİ koalisyonuydu.

Tosyalı bir kere şunu yanlış biliyor; önceki asmış olduğu yazıda çeşitli cemaatlerden bahsetmiş bu cemaatler acaba AKP'ye oy veriyor mu? Hiç ondan bahsetmemiş!

İlk önce bir gerçeği ortaya çıkaralım: AKP İslamı temsil ediyor mu? Gerçek dindar, mütedeyyin denilen insanlardan oy alabiliyor mu? Yoksa yazar Bekir Coşkun'un çok güzel bir şekilde ifade ettiği gibi sadece 'göbeğini kaşıyan adamlardan' mı oy alıyor? Bize göre de AKP bilinçli Dindarlardan kesinlikle oy alamıyor! Ve sadece İslamı kenarından köşesinden yarım bilen, eğitimi sınırlı, ortalama halk tabakasından oy alabiliyor! Bu kesim de elbette halkın çoğunluğunu oluşturuyor. Bilindiği gibi daha önce halkın çoğunluğunu oluşturan bu halk tabakası oyunu merkez sağ partilere veriyordu. Merkez sağ partiler olan DYP ve ANAP bilinçli olarak, Uluslararası güç odakları ve onların maşası yerli işbirlikçileri eliyle, bitirilmiş(sol zaten etkisiz hale getirilmişti) ve Merkez sağ seçmen yeni kurdurulan! AKP'ye yönlendirilmişt i.

Burdan yola çıkarsak yazarın önceki yazısında bahsettiği İslami cemaatlerin hiçbiri, Fettullahçılar hariç, AKP'ye oy vermemiştir.

Süleymancı cemaati başından beri AKP'ye oy vermemiştir!

Nur cemaatinin de, Fettullahçılar hariç, önemli bir kesimi AKP'ye oy vermemiştir!

Mahmut Hoca cemaatinde de vermeyenler olduğu bilinmektedir. Geçen Habertürk tv'de Fatih Altaylı'nın Teketek Programına çıkan Cüppeli Ahmet Hoca güzel şeyler anlattı. Taktir ettim. Ve siyasetin dışında olduklarını ve bütün partilere eşit mesafede olduklarını, Memleket için hangi parti iyiyse ona verilmesi gerektiğini söyledi. Bu arada Mahmut Hoca'nın Deniz BAYKAL ile de görüştüğünü söyledi!

Dolayısıyla bilinçli Dindarlar AKP'ye oy vermiyor!

Ben diyorum ki acaba AKP bu boşluğu Alevilerle mi kapatmaya çalışıyor? Kürtlerle mi kapatmaya çalışıyor? Tevekkeli değil Başbakan RTE ikide bir çıkıp diğer partilere, 'Sivasın ötesine gidemiyorsunuz' diyor! Acaba kendisi, özellikle bu son PKK açılımından sonra, Sivasın batısından oy alabilecek mi? Doğusundan da alamayacağı ortadadır. Çünkü Ne Kürtler, ne Aleviler AKP'nin bu oyununa gelmez! Kürtlerin şampiyonu gibi gözüküp DTP ve PKK ile kolkola giren AKP'ye ne Kürtler ne Aleviler ne de yukarıda anlattığım gibi dindar insanlar oy vermez!Özellikl e bu son PKK açılmından sonra hiç vermez!

DTP Kürtlerin sadece 1/4'ni temsil etmektedir. DTP tabanının da büyük bir kesimi AKP'ye karşıdır! Geriye kalan dindar kürtlerin de bu saatten sonra AKP'den dönecekleri ortadadır.
Alıntı
 
 
0 #23 21-12-2009 23:00
yazıyı okudum gerçeklik payı yüksek bir yazı olmuş ancak alevilerin chp sevdası inönüyle veya baykalla öymenle ilgili değil müsait olduğum bir zaman yazarım onları fakat merak etiğim bir konu var sorunlara değinmişsin ama çözüm yok sorunları tek taraflı ele almak sorunu çözmez hangi partiye oy vermelerini önerirsin alevilerin oy vermemeleri gereken partiyi belirtmişsin ama vermeleri gereken parti yok??? cevap yazarsan sevinirim.

»
Alıntı
 
 
0 #22 07-12-2009 07:47
Sevgili dostlar 1937-1938 dersim isyanını ve diğer kürt isyanlarını kendi dönemlerinin dünya siyasetindeki konjöktürde değerlendirmek gerekir. Türk tarihinde etnisite yahut mezhep ayrımcılığına dayalı baskı politikalarının pratikte var olduğunu söylemek zavallılıktan öte bir şey olmayıp devletlerin başkaldırılara karşı meşru savunma haklarının bulunduğu unutulmamalıdır . Başkaldırı dönemlerinde devlet görevlilerinin insanlıkdışı sui muamelelerini tasvip etmek evvela insanlık onuru ile bağdaşmaz lakin kişilerin yahut zamanın iktidarlarının yanlış icraatlarını tarihi insanlık ve medeniyet destanlarıyla dolu milletimize mal etmek ne büyük yanlıştır.Tasvip edilemez ancak avrupa ve dünya tarihinde aynı dönemlerde benzer başkaldırılara ne şekilde cevap verilmiştir okumanızı tavsiye ederim öz eleştirilerimiz i acımasızca yapmayalım, kraldan çok kralcı olmayalım ya da bazen şunu soralım hırsızın hiç mi suçu yok? Bütün hassalı hemşerilerime candan selamlar....
Alıntı
 
 
0 #21 04-12-2009 04:02
1938 dersim isyanının ve şeyh sait isyanının cereyan ettikleri yıllardaki dünya siyasetinin konjöktüründe değerlendirilme si ve konuşulması gerekir. Belirtelim ki Türk tarihinde salt etnisitesi yahut inancı nedeniyle kimseye devlet eliyle baskı yapıldığını söylemek iddialı olur, devlet görevlilerinin başkaldırı yahut sıkıyönetim zamanlarında uyguladıkları sui muameleyi evvela insan olarak kimse tasvip edemez ancak unutulmamalıdır ki devletin varlığını korumak adına meşru savunma hakkı vardır, ya da hırsızın hiç mi kabahati yoktur? tüm hemşerilerime selamlar...
Alıntı
 
 
0 #20 deli derviş 21-11-2009 11:24
Şimdi ne söylesem acaba diyorum yazıyı ve yazıya yorum yazan arkadaşları okuyunca düşündüm ta dersime gitmeye ne gerek var ve şu bizim meşhur kırıkhan olayları aklıma geldi. Kırıkhanda olanları bilmem hatırlayan varmı. alevi vatandaşlarımız ın dükkanlarını evlerini iş yerlerini yerle bir eden kimdi acaba ....biraz öz eleştiri yapmamız gerekmiyor mu. Aktepede yaşamış goco lakaplı kendi döneminde bilgi biri olan zata sanki bizler eziyet etmedik mi..başkalarını eleştirmeden önce kendi iç dünyamızda hesaplaşmamız gerek derim... selam ve dua ile kalın
Alıntı
 
 
0 #19 21-11-2009 07:38
Değerli heşerilerim kıymetli dotlar şöyle aklıselim bir düşünceyle beynimizi biraz yorsak. Tabiri caizse beynimizde şimşekler çaksada başımız zonklasa. Memleketimizde yaşanan hadiseleri geçmiş nedenleri ile ve günümüzde ders çıkarma anlayışıyla yorumlasak. kalp kırmasak açsak gönlümüzü herkese ve alaka duymadığımız bir dertli gönül kalmasa. fikirlerimiz slogan fikirler olmas gözlüklerimiz at gözlüğü gibi tek eksenli olmasa ve keşke kraldan daha fazla kralcı olmasak ve yanlışları hep beraber görüp biz burada gerçekten yanlış yaptık demesek. Tartıştığımız konularda uzmanlık alanı sahibi insanların araştırmalarınd an somut öneriler ortaya koysak. bireyden hareketle toplumu suçlamasak. yanlı ve yandaş olmasak kimden gelirse gelsin kötülüğe karşı dursak kimden gelirse gelsin iyiliğe kucak açsak. kimi niçin neden savunduğumuzu bir görsek.Birbirimizi suçlamasak birbirimize katkıda bulunsak ve kuru boş gereksiz tartışmalardan uzak dursak ve memleketimizi ülkemizi nasıl el birliği ile muassır medeniyetler seviyesine çıkarırızın hesabını ve planını yapsak. Bir elinde Kuran bir elinde bilim olan gençler yetiştirsek.kıskanmasak küsmesek olamzmı. yazar köşesinde güncel bir olayı çok objektif bir şekilde kimseye kızmadan ve kırmadan incelemiş ve bir anısını bize aktarmış. Bize düşen bu yazıyı beğenmiyorsak ve altarnatif bir fikrimiz var ise bizde kaleme alır ve fikirlerimizi ortaya koyarız bende araştırdım bu öyle değil böyledir deriz. Bakın slogan milliyetçisi bir çok kişi bugün Apoya gül veren bir adamla birlikte aynı davaya hizmet eden insanların kurduğu Erkenkondu örgütünü savunuyor. Ama gerçek milliyetçi olan ve ülkemizde gelmiş geçmiş en büyük devlet adamlarından bir olan Alperen Rahmetli Muhsin YAZICIOĞLU tam tersine bu damları ve niyetlerini avazı çıktığı kadar haykırıyordu. işte gerçek fikir adamı bu idi.
Alıntı
 
 
0 #18 kayya 20-11-2009 05:22
***fikirlerede tahmülü yok senin karşı fikirleri tahmül edeceğine tehdit ediyorsun. ***
Alıntı
 
 
0 #17 19-11-2009 20:26
Bu yazıyı yazan arkadaş söze şöyle başlamış ben müslümanım diyen herkes alevidir diye. Peki bende kendisine şöyle bir soru soracağım ben aleviyim diyen herkes müslüman mı bence olaya bu yönden bakmak gerek. İkinci husus ise dersim isyanı dediğimiz olay ben isyanı kim çıkarmış ne yapmış bilmiyorum okumadım da okumamda bu tür kitapları. Ama şunu belirtmek isterim yeni kurulan bir Türkiye Cumhuriyeti Misaki Milli diye bir sınır belirlenmiş ve 1925 şsyh sait ayaklanmasında bizim Musul Kerkük sorunumuz var onunla ilgilenmek zorundayız ve bir isyan mardin bölgesinde musul kerkük elden gidiyor. Doğru mu evet. Kaybetmemizin tek nedeni o bölgede çıkan isyan. Gelelim dersim isyanı dediğiniz isyana 1937 yılı Hatayın anavatana katılmak için çaba uğraş gösterildiği dönem o dönemde Ulu önderin KIRK ASIRLIK TÜRK YURDU DÜŞMAN ELİNDE ESİR KALAMAZ dediği dönem fransızlarla masaya oturulmuş hatay bizim olacak diye ne oldu o sırada dersim isyanı.. Allahtan o kadar büyük bir olay olmadıki şeyh saite göre Hatayımız Anavatana katıldı tabi bu isyan yüzünden gecikmeli olarak. Bilgilerinize sunarım Ahmet Oruç Bey
Alıntı
 
 
0 #16 19-11-2009 18:41
Ahmet ORUC. İstanbulda gerekten baklavacıdır baklavalarıda çok lezizdir. Firmasının adıda "ORUÇOĞLU BAKLAVALARI"
Alıntı
 

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Son yorumlar

Popüler Yorumlar

Kültürümüz



  • Şairlerimiz



  • Düğünlerimiz

  • Şiirlerimiz

  • Deyimlerimiz

  • Ünlüler

Son Resimler

Kadir ÇAĞLA...
Kadir ÇAĞLA...
HATAY-Hassa...
Grnt079
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterBugün778
mod_vvisit_counterDün1987
mod_vvisit_counterBu Hafta10051
mod_vvisit_counterGeçen Hafta11606
mod_vvisit_counterBu Ay31086
mod_vvisit_counterGeçen Ay54584
mod_vvisit_counterToplam577182
RocketTheme Joomla Templates